środa, maj 15, 2024

tel. 18 20 147 33 fax. 18 20 147 33 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pokaz slajdów

  • Aktualne wzory wniosków

    Aktualne wzory wniosków

  • Klauzula informacyjna

    Klauzula informacyjna

  • Koordynacja świadczeń wychowawczych i rodzinnych

    Koordynacja świadczeń wychowawczych i rodzinnych

  • Seniorze zostań w domu

    Seniorze zostań w domu

  • Paczki żywnościowe dla osób i rodzin potrzebujących wsparcia

    Paczki żywnościowe dla osób i rodzin potrzebujących wsparcia

Kampania społeczna "Mama, tata, tablet"

Materiał pobrano ze strony Fundacji Dzieci Niczyje www.mamatatatablet.pl

NIE BĄDŹ TABLETOWYM RODZICEM

Fundacja Dzieci Niczyje ROZPOCZYNA KAMPANIĘ „MAMA, TATA, TABLET”

Jakie pierwsze słowa wypowiada Twoje dziecko? Mama? Tata? Tablet? Jeśli słowo ”tablet” wcześnie pojawia się w słowniku malucha, być może wychowujesz Homo Tabletis. Według badań Millward Brown S.A., przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Dzieci Niczyje (FDN), ponad 40% dzieci w Polsce do drugiego roku życia korzysta z tabletów i smartfonów, a blisko 30% dzieci w tym wieku korzysta z tych urządzeń codziennie. W przedziale wiekowym: 5-6 lat odsetek dzieci korzystających z urządzeń mobilnych wzrasta aż do 84%. Nowa kampania FDN „Mama, Tata, tablet” zwraca uwagę na zagrożenia związane ze zbyt wczesnym i niekontrolowanym korzystaniem z urządzeń elektronicznych przez małe dzieci.

Większość polskich rodziców udostępniających media mobilne dzieciom do 6. roku życia przyznaje, że robi to, aby zapewnić im rozrywkę i zająć się „swoimi sprawami”. Tymczasem specjaliści zwracają uwagę, że zbyt wczesne i niekontrolowane korzystanie z urządzeń elektronicznych przez dzieci, może być dla nich szkodliwe.

Celem zainaugurowanej przez Fundację Dzieci Niczyje kampanii społecznej „Mama, tata, tablet” jest edukacja w obszarze rozważnego korzystania przez dzieci z technologii mobilnych oraz kształtowanie odpowiednich postaw rodzicielskich w odpowiedzi na szybko zmieniającą się rzeczywistość i rozwój nowych mediów. Kampania przestrzega przed zbyt wczesnym i niekontrolowanym udostępnianiem dzieciom urządzeń elektronicznych, takich jak tablety czy smartfony. Autorzy kampanii wskazują jednocześnie, kiedy i jak udostępnić media elektroniczne z pożytkiem dla rozwoju najmłodszych.

- Tablety i smartfony stały się popularne zaledwie kilka lat temu, więc ich wpływ na rozwój dzieci dopiero od niedawna jest przedmiotem refleksji naukowców. Niektóre ustalenia badawcze zdecydowanie przestrzegają przed udostępnianiem tych urządzeń dzieciom, podczas gdy inne entuzjastycznie wskazują na pozytywny wpływ korzystania z aplikacji za pośrednictwem urządzeń elektronicznych na rozwój dziecka. – mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje.

- Za dostępnymi badaniami przyjęliśmy w FDN założenie, że zbyt wczesne i niekontrolowane korzystanie przez dzieci z urządzeń mobilnych może być dla nich szkodliwe, podczas gdy odpowiednio dobrane treści, dostosowane do wieku dzieci i odpowiednio dawkowane, mogą pozytywnie wpłynąć na ich rozwój. Kluczem, jak zwykle, jest umiar. Rekomendujemy, by dzieci do 2. roku życia, nie korzystały z urządzeń typu tablet czy smartfon, później mówimy rodzicowi: sprawuj kontrolę, towarzysz dziecku, wybieraj tylko odpowiednie treści, unikaj przesady, nawet jeżeli bardzo Ci to ułatwia życie. Nie bądź tabletowym rodzicem. – dodaje Wojtasik.

Podstawowym elementem kampanii „Mama, tata, tablet” jest kilkuminutowa, humorystyczna animacja stylizowana na film przyrodniczy, prezentująca nowy gatunek „Homo Tabletis”. Głosu projektowi użyczyła Krystyna Czubówna.

W filmie słyszymy: Homo Tabletis, człowiek tabletowy – to podobnie jak Homo Sapiens – człowiek rozumny – ssak naczelny z rodziny człowiekowatych. Praktycznie od urodzenia człowiek tabletowy, zwany na tym etapie rozwoju, również dzieckiem tabletowym, pozostaje pod permanentnym wpływem urządzeń elektronicznych, takich jak tablet, smartfon, czy konsola do gier. Urządzenia te pełną ważną rolę w wychowaniu dziecka, często niemal zastępując mu biologicznych rodziców…

Akcji towarzyszy kampania medialna. Poza filmem, przygotowany został 30’ spot telewizyjny oraz 30’ spot radiowy. W wybranych mediach ogólnopolskich – tytułach opiniotwórczych, parentingowych, kobiecych, poradnikowych – pojawią się ogłoszenia prasowe. Zaplanowane zostały także działania w internecie oraz mediach społecznościowych. Platformę kampanii stanowi dedykowany serwis internetowy www.mamatatatablet.pl. Po wejściu na stronę można zapoznać się z wynikami badań i materiałami kampanii, czy wskazówkami przygotowanymi dla rodziców.

Rodzice będą mogli dowiedzieć się, jakie są rekomendacje Fundacji Dzieci Niczyje, za pośrednictwem kierowanej do nich broszury. Wszystkich, którzy będą chcieli poradzić się w kwestiach dotyczących korzystania przez dzieci z nowych technologii, Fundacja zaprasza też do skorzystania z bezpłatnego numeru Telefonu dla Rodziców i Nauczycieli w sprawie Bezpieczeństwa Dzieci 800 100 100.

Inicjatorem kampanii jest Fundacja Dzieci Niczyje. Autorem koncepcji i realizatorem filmu Homo Tabletis jest firma Astro. KV kampanii przygotowała Ewa Brejnakowska-Jończyk. Głównym partnerem kampanii jest Fundacja Orange.

Załączniki:
PlikOpisRozmiar
Pobierz plik (Broszura Mama, tata, tablet.pdf)Broszura - Mama, tata, tablet 2765 kB

Serwis mopszakopane.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. Cookies). Ciasteczka w naszym serwisie stosowane są w celu identyfikacji klienta m.in. na potrzeby obsługi sesji, zapewnienia prawidłowej pracy serwisu, a także w celach statystycznych i badawczych. Informujemy, że ciasteczka mogą być też stosowane przez inne podmioty, których kod jest uruchamiany na stronach serwisu mopszakopane.pl. Obsługę ciasteczek można wyłączyć w ustawieniach przeglądarki internetowej. Jednocześnie informujemy, że nie gwarantujemy dostępności wszystkich funkcji serwisu w przypadku braku obsługi ciasteczek. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza zgodę na używanie ciasteczek przez lub wyłączenie ich obsługi w przeglądarce. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information