tel. 18 20 147 33 fax. 18 20 147 33 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Masz w rodzinie kogoś, kto jest niesamodzielny? Z powodu niepełnosprawności, złego stanu zdrowia, podeszłego wieku – i potrzebuje całodobowego wsparcia? Zgłoś tę osobę do Małopolskiego Tele-Anioła. Dostanie za darmo specjalną opaskę, dzięki której będzie mogła się szybko skontaktować z centrum teleopieki i otrzymać fachową pomoc. Właśnie ruszyła rekrutacja do projektu. Sprawdź, jakie wymagania trzeba spełnić.
Małopolski Tele-Anioł to pierwszy projekt wdrażający teleopiekę na tak dużą skalę w Polsce. W rozpoczynającym się pilotażu nowoczesne usługi teleopieki będzie mogło przetestować aż 10 tysięcy osób – to do nich trafią specjalne opaski z kartą sim, dzięki którym będą mogli szybko wezwać pomoc. Wystarczy, że nacisną przycisk SOS. To nie wszystko – w ramach projektu przewidziano również wsparcie dla seniorów i osób niesamodzielnych w ich domu – od zabiegów higienicznych po pomoc w codziennych obowiązkach czy załatwieniu urzędowych formalności.
W przypadku zagrożenia życia osoba niesamodzielna, która dodatkowo jest sama w domu, ma niewielkie szanse na szybkie uzyskanie profesjonalnej pomocy. Dlatego z myślą o takich osobach powstał Małopolski Tele-Anioł, który umożliwi szybką komunikację z centrum pomocowym, a w efekcie – natychmiastową i skuteczną pomoc. A czas reakcji w takiej sytuacji ma przecież ogromne znaczenie – wyjaśnia wicemarszałek Wojciech Kozak.
Koszt obsługi w ramach Tele-Anioła to ponad 38 mln zł, z czego blisko 32,4 mln zł stanowią środki unijne pozyskane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Pozostałe koszty pokryją środki od partnerów oraz dofinansowanie z budżetu państwa. Projekt ma być realizowany przez 3 lata.
Zostań podopiecznym Małopolskiego Tele-Anioła
W piątek, 13 kwietnia, ruszyła rekrutacja uczestników do projektu. Nabór do I tury projektu potrwa do końca października b.r. lub do wyczerpania miejsc. Rekrutację prowadzi: Województwo Małopolskie – lider projektu oraz partnerzy: Caritas Diecezji Kieleckiej i Stowarzyszeniem Europejski Instytut Rozwoju Regionalnego. Przypomnijmy – w I naborze zostanie wyłonionych 5 tysięcy osób niesamodzielnych, z których dodatkowo usługami opiekuńczymi w miejscu zamieszkania zostanie objętych 1 608.
Kandydaci, którzy chcą być objęci opieką Tele-Anioła, muszą mieszkać na terenie województwa małopolskiego oraz być osobami niesamodzielnymi, które ze względu na wiek, stan zdrowia lub niepełnosprawność wymagają opieki lub wsparcia, w związku z niemożnością samodzielnego wykonywania co najmniej jednej z podstawowych czynności dnia codziennego.
Pierwszeństwo udziału w projekcie będą miały osoby z grupy preferowanej do objęcia wsparciem, tj.:
Co ważne, jako pierwsze do projektu włączane będą również osoby, które nie korzystają z pomocy w ramach istniejącego systemu pomocy społecznej. Ci, którzy korzystają z pomocy społecznej, w ramach Tele-Anioła będą mogli uzyskać tylko wsparcie uzupełniające dotychczasowe świadczenia.
Pomoc w domu – tylko dla najbardziej potrzebujących:
Odbiorcami usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania będą osoby niesamodzielne, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób. Taka pomoc w pilotażu będzie wiec przyznana:
Gdzie złożyć wniosek?
Formularze zgłoszeniowe można składać:
Osobiście w jednym z miejsc:
w biurach projektu z możliwością uzyskania pomocy przy wypełnieniu wniosku po wcześniejszym umówieniu spotkania:
Biuro projektu Lidera – ul. Zacisze 7, 31-156 Kraków, II piętro, pok. 1 - do dnia 22.04.2018 r. od dnia 23.04.2018 r. ul. Lubelska 23, 30-003 Kraków, tel. 12 61-60-611 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Biuro projektu Caritas Diecezji Kieleckiej - Zespół Placówek Caritas w Proszowicach ul. Kolejowa 4, 32-100 Proszowice, pok. nr 1, I piętro, tel. 883 316 158
Za pośrednictwem poczty tradycyjnej (decyduje data wpływu) na adres: Departament Zdrowia i Polityki Społecznej Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków z dopiskiem „Rekrutacja - Małopolski Tele-Anioł".
Elektronicznie: dla osób, które posiadają kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany w formacie .pdf za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP dostępnej pod adresem https://epuap.gov.pl na adres skrytki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego: /947ts6aydy/SkrytkaESP z wykorzystaniem pisma ogólnego do podmiotu publicznego i wpisaniem w temacie: „Rekrutacja - Małopolski Tele-Anioł” (decyduje data wpływu na skrytkę ePUAP).
Biuro projektu Stowarzyszenia Europejski Instytut Rozwoju Regionalnego ul. Adama Mickiewicza 175, 34-200 Sucha Beskidzka, pok. nr 5 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Przypomnijmy, proces rekrutacji składa się z trzech etapów. W pierwszym – formalnym – na koniec każdego dwutygodniowego cyklu rekrutacji będą weryfikowane formalnie formularze zgłoszeń i tworzone listy rankingowe. Etap 2 to podstawowa ocena sytuacji materialno-życiowej – czyli weryfikacja deklarowanych na etapie rekrutacji formalnej kryteriów, a także ocena czy potrzebne będzie dodatkowe wsparcie w postaci usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania. Jeśli faktycznie zostaną one przyznane, uczestnik projektu musi przygotować się na tzw. rozszerzoną ocenę sytuacji materialno-życiowej.
Pobrano ze strony: https://www.malopolska.pl/aktualnosci/zdrowie/jak-trafic-pod-skrzydla-teleaniola