wtorek, lipiec 08, 2025

tel. 18 20 147 33 fax. 18 20 147 33 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pokaz slajdów

  • Aktualne wzory wniosków

    Aktualne wzory wniosków

  • Klauzula informacyjna

    Klauzula informacyjna

  • Koordynacja świadczeń wychowawczych i rodzinnych

    Koordynacja świadczeń wychowawczych i rodzinnych

  • Seniorze zostań w domu

    Seniorze zostań w domu

  • Paczki żywnościowe dla osób i rodzin potrzebujących wsparcia

    Paczki żywnościowe dla osób i rodzin potrzebujących wsparcia

Informacja o możliwości wzięcia udziału w projekcie "Kierunek Kariera" - dyżury w Zakopanem

Nawet do 87% dofinansowania do szkoleń można uzyskać uczestnicząc w małopolskim projekcie „Kierunek Kariera”, który realizuje Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie. Szansę na otrzymanie dofinansowania w formie bonów otrzymają wszyscy uczestnicy projektu, którzy spotkają się z doradcą zawodowym i wraz z nim określą jakich szkoleń potrzebują.

Szczegółowe informacje o projekcie dostępne są na stronie: www.pociagdokariery.pl

W dniach 17 i 29 stycznia 2018 roku w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zakopanem, ul. Ks. Stolarczyka 14, w godzinach od 10 do 15 dyżurować będzie doradca zawodowy.

Aby umówić się na spotkanie z doradcą zawodowym prosimy o kontakt z Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Krakowie tel.: 12 424 07 38, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub z Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Nowym Sączu tel.: 18 442 94 90 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub z Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Tarnowie tel.: 14 626 99 40 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Więcej informacji o projekcie „Kierunek Kariera” realizowanym przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie udziela biuro projektu „Kierunek Kariera” tel.: 12 619 84 55, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

 

Informacja o programie "Pierwszy Biznes Wsparcie w Starcie"

Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych (TISE SA) informuje o możliwości wzięcia udziału w programie pożyczkowym "Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie", którego celem jest pomoc osobom bezrobotnym w stworzeniu własnej firmy.

Dodatkowe informacje są dostępne na stronie internetowej www.tise.pl oraz na stronie internetowej Banku Gospodarstwa Krajowego: http://wsparciewstarcie.bgk.pl/program/

E-meldunek – kolejna e-usługa już działa

Zmieniasz miejsce zamieszkania? A może przyjechałeś lub wracasz z zagranicy i nie masz meldunku w Polsce? Pamiętaj, żeby się zameldować. Od dzisiaj to prostsze niż kiedykolwiek. 

Każdy, kto mieszka w Polsce, musi pamiętać o obowiązku meldunkowym. Od dzisiaj nie musi iść do urzędu, aby to zrobić. E-meldunek już działa.

Dzięki najnowszej, uruchomionej przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, e-usłudze można zameldować się zarówno na pobyt stały, jak i czasowy. E-meldunek umożliwia też przemeldowanie, a także zameldowanie/przemeldowanie niepełnoletniego dziecka oraz – jako pełnomocnik – innej osoby.

Jak to zrobić?

Wszystko zaczyna się na stronie www.obywatel.gov.pl To tam należy wejść, wybrać interesującą usługę (meldunek) i potwierdzić swoją tożsamość Profilem Zaufanym (eGO).

Kolejny krok to wybranie opcji – zaznaczenie, czy chodzi o zameldowanie na pobyt stały lub czasowy, zameldowanie dziecka, czy może skorzystanie z pełnomocnictwa do zameldowania innej osoby.

Warto pamiętać o przygotowaniu odpowiednich dokumentów. W przypadku meldunku, w zależności od wybranej opcji, przydać się mogą m.in. skany pełnomocnictw, skany dokumentów potwierdzających tytuł prawny do lokalu, oświadczenia właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w lokalu. 

W przypadku gdy meldujemy samych siebie, dane personalne zostaną automatycznie zaciągnięte do odpowiednich rubryk. Jeśli wniosek składa pełnomocnik, konieczne jest dołączenie upoważnienia w formie załącznika.

Za darmo

Wniosek o zameldowanie wysyłamy online do właściwego miejscowo urzędu (odpowiedniego dla miejsca zameldowania stałego/czasowego) – zostanie on automatycznie wybrany na podstawie wprowadzonego nowego adresu zameldowania. Jeśli dołączyłeś wszystkie potrzebne dokumenty — urzędnik zamelduje cię od razu po otrzymaniu twojego zgłoszenia. Jeśli dołączyłeś do formularza odwzorowania cyfrowe dokumentów — urzędnik może poprosić cię o ich oryginały i zamelduje cię dopiero po wyjaśnieniu wszystkich wątpliwości. Usługa jest bezpłatna. Bezpłatnie zostanie również wydane zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, które urząd wyda bez konieczności wnioskowania.

Płatne – 17 zł – jest tylko  zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. O nie również możemy zawnioskować online. Wystarczy we wniosku zaznaczyć odpowiednie pole. Do wyboru mamy kilka sposobów odbioru zaświadczenia - odbiór osobisty w urzędzie, tradycyjna przesyłka pocztowa lub przesłana na skrzynkę ePUAP - wersja elektroniczna.

E-meldunek jest kolejną, uruchomioną przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, e-usługą ułatwiającą obywatelom kontakt z administracją. Bez konieczności wychodzenia z domu można już m.in. zamówić odpisy aktów stanu cywilnego i za to zapłacić, złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego lub zgłosić utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego

O tym warto pamiętać mieszkając w Polsce

  • jeśli mieszkasz pod konkretnym adresem i chcesz tam mieszkać na stałe — zamelduj się na pobyt stały,
  • jeśli tymczasowo mieszkasz pod innym adresem niż adres twojego stałego zameldowania i chcesz tam mieszkać dłużej niż trzy miesiące  — zamelduj się na pobyt czasowy,
  • jeśli jesteś Polakiem zamelduj się najpóźniej w 30. dniu od przybycia,
  • jeśli jesteś obywatelem państwa członkowskiego UE lub Islandii, Norwegii, Liechtensteinu, Szwajcarii lub członkiem rodziny takiego cudzoziemca zamelduj się najpóźniej w 30. dniu od przybycia,
  • jeśli jesteś obywatelem innego kraju, niż te wymienione powyżej zamelduj się najpóźniej w 4. dniu od przybycia.

Wprowadzenie zameldowania elektronicznego, a więc bez wychodzenia z domu, jest możliwe dzięki nowelizacji ustawy o ewidencji ludności (Dz.U. 2017, poz. 2286) zainicjowanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Zameldowanie elektroniczne to już kolejna z usług dotyczących obowiązku meldunkowego, które już teraz można załatwić przez Internet tj. wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego, zgłoszenie wyjazdu za granicę oraz zgłoszenie powrotu z tego wyjazdu.

Pobrano ze strony: https://mswia.gov.pl/pl/aktualnosci/16828,E-meldunek-kolejna-e-usluga-juz-dziala.html

mKDR – nowoczesna usługa dla dużej rodziny

Od 2018 roku Karta Dużej Rodziny jest bardziej atrakcyjna. Została dostosowana do najnowszych rozwiązań technologii cyfrowej. Chodzi o wprowadzenie dokumentu Karty Dużej Rodziny w formie aplikacji na urządzeniach mobilnych. W obiegu pozostanie również plastikowy nośnik. Z obu form Karty można korzystać alternatywnie.

Uatrakcyjnienie Karty Dużej Rodziny, dostosowanie jej do najnowszych rozwiązań technologii cyfrowej, rozszerzenie wiedzy na temat zniżek oferowanych przed podmioty uczestniczące w programie oraz zachęcenie nowych firm do włączenia się w tę inicjatywę na rzecz rodzin wielodzietnych – z tych właśnie powodów  wraz z nowym rokiem został wprowadzony dokument Karty Dużej Rodziny (KDR) w formie wizualizacji tego dokumentu na urządzeniach mobilnych.

Wiąże się to z utworzeniem rozwiązania informatycznego umożliwiającego posiadaczom KDR łatwe i szybkie znalezienie zniżek oraz informacji o nowych Partnerach Karty Dużej Rodziny, ofert Partnerów, a także innych informacji związanych z Kartą.

Zmiany te są efektem uchwalonego w lipcu 2017 roku przez parlament pakietu zmian dla rodzin.

- Nowoczesna Karta Dużej Rodziny w formie aplikacji na urządzenia mobilne powstała z myślą o wygodzie polskich rodzin. Dzięki najnowszym technologiom korzystanie z Karty staje się o wiele prostsze. Dostęp do szerokiej oferty ulg i zniżek oraz informacji na ich temat jest już na wyciągnięcie ręki. To duże udogodnienie dla rodzin 3+ – mówi Elżbieta Rafalska, minister rodziny, pracy i polityki społecznej.

Szybciej i łatwiej

Za sprawą aplikacji korzystanie z Karty Dużej Rodziny jest możliwe maksymalnie po 24 godzinach od jej przyznania przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, bez konieczności oczekiwania na wydruk plastikowego nośnika. Plastikowa karta pozostanie w obiegu. Aplikacja pozwoli szybciej i łatwiej wyszukać interesujące zniżki oraz poinformuje o nowych ofertach.

Z jakiej formy Karty skorzystać?

Posiadacze Karty Dużej Rodziny  mogą korzystać z obu form alternatywnie. Wnioskując o KDR, jest możliwe wybranie Karty w formie tradycyjnej oraz elektronicznej lub tylko jednej z tych form. Warto jednak pamiętać, że wybranie drugiej formy Karty w późniejszym terminie (w ramach kolejnego wniosku) będzie wiązać się z wniesieniem opłaty  w wysokości 9,21 zł – wyjątek stanowi sytuacja, w której członek rodziny wielodzietnej do 31.12.2017 r. złożył wniosek o tradycyjną (tj. plastikową) Kartę Dużej Rodziny, a wniosek o dodatkową formę Karty w postaci elektronicznej złożył do 31.12.2019 r.

Uwaga! Z Karty Dużej Rodziny w formie elektronicznej będą mogli skorzystać również dotychczasowi posiadacze Karty Dużej Rodziny. Wymaga to jednak złożenia przez nich odpowiedniego wniosku.

Dane do zalogowania

Nowe przepisy, które zaczęły obowiązywać z początkiem tego roku, uzależniają przyznanie dostępu do aplikacji umożliwiającej wizualizację Karty Dużej Rodziny od spełnienia wymogu podania numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej.  Powód? Dane te są niezbędne do założenia konta i jego aktywacji umożliwiającej wizualizację Karty na urządzeniu mobilnym. Ponadto dane te będą niezbędne do odblokowania konta w przypadku zapomnienia hasła przez użytkownika.

Zmiana terminu ważności Karty

W myśl przepisów obowiązujących do końca 2018 roku Karta Dużej Rodziny dla dziecka uczącego się w szkole wyższej będzie przyznawana do końca roku akademickiego, w którym planowane jest ukończenie przez niego nauki. Od początku 2019 r. Karta będzie ważna do dnia 30 września, w którym jest planowane ukończenie nauki.

Ta pozornie kosmetyczna zmiana nie jest przypadkowa. Koniec roku akademickiego to bowiem termin określony w regulaminie danej uczelni – w większości przypadków jest to 30 września. Jednak wójt/burmistrz/prezydent ma obowiązek sprawdzić za każdym razem, kiedy na danej uczelni koniec przypada koniec roku akademickiego.

Rozszerzenie kręgu uprawnionych do Karty

Nowelizacja dotychczasowych przepisów sprawiła, że uprawnienie do Karty Dużej Rodziny zyskają wszyscy rodzice, którzy kiedykolwiek posiadali na utrzymaniu co najmniej trójkę dzieci. To rozwiązanie zacznie obowiązywać od początku 2019 roku.

Zmiana dla cudzoziemców

Od 1 stycznia 2018 roku, zostanie rozszerzony krąg cudzoziemców posiadających prawo do Karty o cudzoziemców, którzy mają zezwolenie na pobyt czasowy udzielony w celu połączenia z rodziną (pod warunkiem spełnienia warunków określonych w ustawie o cudzoziemcach).

Utrzymanie i prawidłowe funkcjonowanie aplikacji

Aplikacja mobilna Karta Dużej Rodziny została przygotowana przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych na zamówienie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej i jest jej autorskim rozwiązaniem informatycznym. PWPW jako dostawca wysokiej jakości rozwiązań IT zadbał o to, aby aplikacja spełniała najwyższe standardy bezpieczeństwa, takie jak m.in. ochrona danych użytkownika za pomocą bezpiecznych protokołów komunikacji, certyfikatów i szyfrowania.

- PWPW zapewniła Ministerstwu kompleksową realizację zlecenia – od wsparcia w określeniu oczekiwań dotyczących aplikacji przez stworzenie programu po wprowadzenie go do sklepów Google i Apple. Obecnie przy wykorzystaniu naszych zasobów informatycznych utrzymujemy aplikację, dbamy o jej prawidłowe funkcjonowanie i rozwiązujemy problemy techniczne zgłaszane przez użytkownikówmówi dr Jakub Skiba – Prezes Zarządu Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.

Kilka słów o Karcie Dużej Rodziny

Karta Dużej Rodziny to system zniżek i dodatkowych uprawnień dla rodzin 3+ zarówno w instytucjach publicznych, jak i w firmach prywatnych. Jej posiadacze mają możliwość tańszego korzystania z oferty instytucji kultury, ośrodków rekreacyjnych czy księgarni na terenie całego kraju. Posiadanie Karty ułatwia więc dużym rodzinom dostęp do rekreacji oraz obniża koszty codziennego życia.

W praktyce Karta Dużej Rodziny zapewnia zniżki przy zakupie jedzenia i kosmetyków, odzieży i obuwia, książek, zabawek oraz paliwa. Obniża także koszty rachunków za usługi telekomunikacyjne czy bankowe. Pozwala na tańsze przejazdy pociągami i komunikacją publiczną w wybranych miejscowościach. Karta Dużej Rodziny to ulga dla domowego budżetu rodzin wielodzietnych. 

Do programu dołączyć może każda firma i instytucja niezależnie od wielkości, sektora czy zasięgu działania. Wśród partnerów są zarówno ogólnopolskie sieci, jak i mali lokalni przedsiębiorcy. Do tej pory wydano prawie 1,9 mln Kart dla 417 tys. rodzin wielodzietnych. Zniżki oferuje ponad 3,3 tys. firm i instytucji w ponad 14 tys. lokalizacji.

mKDR nowoczesna usługa dla dużej rodziny

Coraz atrakcyjniejsza Karta Dużej Rodziny

Od 2018 roku Karta Dużej Rodziny jest bardziej atrakcyjna. Można z niej korzystać  w formie aplikacji na urządzeniach mobilnych. Dzięki podpisanej dziś w MRPiPS umowie zwiększą się zniżki na stacjach PKN ORLEN. 

Nowoczesna Karta Dużej Rodziny w formie aplikacji na urządzenia mobilne powstała z myślą o wygodzie polskich rodzin. Dzięki najnowszym technologiom korzystanie z Karty staje się o wiele prostsze. Dostęp do szerokiej oferty ulg i zniżek oraz informacji na ich temat jest już na wyciągnięcie ręki. To duże udogodnienie dla rodzin 3+ – mówi Elżbieta Rafalska, minister rodziny, pracy i polityki społecznej. – Dzięki pozyskiwaniu nowych partnerów korzystanie z KDR staje się coraz łatwiejsze  nie tylko w dużych miastach.

Karta Dużej Rodziny (KDR) to system zniżek i dodatkowych uprawnień dla rodzin 3+ zarówno w instytucjach publicznych, jak i w firmach prywatnych. Pozyskiwanie Partnerów Karty Dużej Rodziny przez najbliższe dwa lata (2018-2019) zostało powierzone Związkowi Dużych Rodzin „Trzy Plus”. To efekt ogłoszonego przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej konkursu adresowanego do organizacji pozarządowych.

W trakcie prac nad przygotowaniem zasad konkursu została uwzględniona skala i jakość umów zawartych przez Związek Dużych Rodzin „Trzy Plus”. Dokonano też porównania wyników Związku z rezultatami osiągniętymi przez wojewodów, na których wcześniej spoczywało pozyskiwanie Partnerów Karty Dużej Rodziny. Efekt? Liczba zawartych umów przez Związek Dużych „Rodzin” jest aż ponad trzykrotnie wyższa. Obserwując liczbę wydawanych kart rośnie także, szybciej niż zakładano, zainteresowanie posiadaniem Karty Dużej Rodziny.

- Sejm przyjął ustawę budżetową – powiedziała minister Rafalska. – To budżet prospołeczny, zapewniający finansowanie wszystkim najważniejszym programom, takim jak 500+, pozwalający na trzykrotny wzrost nakładów na tworzenie i utrzymanie miejsc opieki nad małymi dziećmi, zabezpieczający reformę emerytalną, pozwalający na prowadzenie polityki senioralnej i realizowanie potrzeb osób niepełnosprawnych. KDR jest również ważnym instrumentem polityki prorodzinnej.

Karta Dużej Rodziny zapewnia zniżki przy zakupie jedzenia i kosmetyków, odzieży i obuwia, książek, zabawek oraz paliwa. Obniża także koszty rachunków za usługi telekomunikacyjne czy bankowe. Pozwala na tańsze przejazdy pociągami i komunikacją publiczną w wybranych miejscowościach. Karta Dużej Rodziny to ulga dla domowego budżetu rodzin wielodzietnych. 

Do programu dołączyć może każda firma i instytucja niezależnie od wielkości, sektora czy zasięgu działania. Wśród partnerów są zarówno ogólnopolskie sieci, jak i mali lokalni przedsiębiorcy. Do tej pory wydano prawie 1,9 mln Kart dla 417 tys. rodzin wielodzietnych. Zniżki oferuje ponad 3,3 tys. firm i instytucji w ponad 14 tys. lokalizacji.

- KDR w formie elektronicznej aplikacji na telefon to pierwszy polski e-dokument – mówił wiceminister Bartosz Marczuk – w pełni akceptowany przez partnerów KDR, np. na kolei, na stacjach benzynowych czy w sklepach. Tym samym resort rodziny staje się liderem w cyfryzacji Polski.

Wiceminister Marczuk przypomniał, że zaczęło się od umożliwienia składania wniosków o świadczenie z programu „Rodzina 500+” przez internet, a od sierpnia ub.r. drogą elektroniczną można ubiegać się o wszystkie świadczenia rodzinne.

Aplikacja mKDR pozwala na lokalizację partnerów Karty, umożliwia otrzymywanie aktualizowanych informacji i wreszcie zastępuje plastikowy dokument. Z Karty Dużej Rodziny w formie elektronicznej będą mogli skorzystać również dotychczasowi posiadacze Karty Dużej Rodziny. Wymaga to jednak złożenia przez nich odpowiedniego wniosku. Można go także złożyć przez internet. 

 

Serwis mopszakopane.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. Cookies). Ciasteczka w naszym serwisie stosowane są w celu identyfikacji klienta m.in. na potrzeby obsługi sesji, zapewnienia prawidłowej pracy serwisu, a także w celach statystycznych i badawczych. Informujemy, że ciasteczka mogą być też stosowane przez inne podmioty, których kod jest uruchamiany na stronach serwisu mopszakopane.pl. Obsługę ciasteczek można wyłączyć w ustawieniach przeglądarki internetowej. Jednocześnie informujemy, że nie gwarantujemy dostępności wszystkich funkcji serwisu w przypadku braku obsługi ciasteczek. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza zgodę na używanie ciasteczek przez lub wyłączenie ich obsługi w przeglądarce. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information